Allmänt, DIY, Fotografi, Personligt, Pyssel, Redigering Blommor, DIY diamant, flowers, foto, fotografi, garden, grying, grönska, gävle, hem, korn, lightroom, lightroom presets, miljö, natur, orsa, photoshop, pyssel, resa, rosa, roses, rosor, trädgård, vår

LIGHTROOM & ROSOR

Så, tillbaka från min vecka i Orsa och det är alltid skönt att få vara med hundarna igen. Andra saker är det väk ibland sisådär med. Här i Gävle har grönskan exploderat, och det blev nästan en liten chock att komma hem till detta. Alla träd har fått löv, innan jag åkte var det bara björk & hägg som hade detta.
 
Nog om det. Har använt Lightroom mycket idag, mestadels till barnporträtt vilka jag inte vill visa här. Jag måste säga att för länge sen, innan jag använde Lightroom tyckte jag att det räckte gott med Photoshop gällande redigering. Men nej, Lightroom är så snabbt och enkelt att använda! :) Dessutom kan man ju använda Ps till de andra redigeringarna fortfarande, om det behövs mer/annan redigering!
 
Jag har dessutom några riktigt bra "presets"/förinställningar till Lightroom som jag använder ibland, som jag tänkte tipsa om senare. :)