Allmänt, Gratis, Recension, Vardag blogg, diy, tips, ny, konst, länkar, links, art, blog, new, sweden, girl, design, svartvit

OBH Nordica Celsius Whisk

Uppdateringarna blir verkligen dåliga när jag är såhär sjuk. Inatt har jag bara skrikit av smärta... Men äntligen ska jag recensera OBH Nordicas "Celsius Whisk"! :)
 
 


I samarbete med Trybe.com blev jag utvald att prova denna! Den verkar finnas i 2 färger än så länge - svart & limegrön. Som ni ser fick jag hem den senare färgen. Rätt fin och fräsch färg faktiskt.

Celsius Whisk är en ballongvisp med termometer. På skaftet finns en digital mätare som talar om gradantalet. Mitt inne i ballongvispen kan du se termometern! :) Det här underlättar när man ska göra såser, some bearneise, och andra temperaturkänsliga saker som t.ex. choklad eller något som ligger mig varmt om hjärtat - ekologisk hudvård!
Då är det bra att ha koll på tempen så man inte värmer för hett, för då förstörs ämnena i fetter och oljor, och det kan skära sig, inte stelna osv. Precis som en bearneise kan skära sig, och choklad som blir feltempererad smälter vid värme (trots att det är vad man vill göra så den ej gör vid temperering).
 
 
Om man endast vill ha termometern så kan man trycka in en knapp och skruva loss ballongvispen. Det här är ju också bra när man ska diska den, så man inte diskar hela termometern eftersom den då kan gå sönder. Själva skaftet ska inte dränkas i vatten eller åka med i diskmaskinen!
Jag som även har ledvärk kan tala om att knapparna på denna visp (både för att ta loss vispen, och för temperaturmätaren) är väldigt lätta att trycka på! Ett stort plus för oss med svaga eller värkande händer, som inte kan ta i så hårt! :)
 
 
 

Jag gjorde en bea som jag glömde att fotografera, eftersom den ska ätas direkt. Dumt av mig... Första gången jag gör en och den smakade väldigt gott faktiskt! :D Hade kanske viljat ha lite mer av nån krydda och mer smörsmak ;) Men detta rår inte vispen för såklart. Jag smälte även fetter & oljor och rörde om till en hudsalva. Var också "bara tvungen" att skruva loss vispen och ta tempen på pappas stuvade potatisar som stackarna låg i 90 grader och svettades, haha! :D 
 
Vispen är väldigt skön att hålla i, och känns stabil trots att vispen kan skruvas av. Känns skönt att slippa ha både visp + termometer samtidigt i kastrullen. Det brukar alltid bli smått kaos för mig... Har lyckats vippa ut ett par mindre kastruller pga detta när jag haft dem i vattenbad. Just för att termometern varit för tung och jag endast hållit i vispen..
 
 

Jag kan iallafall hittills rekommendera OBH Nordica Celsius Whisk! En kul present till den som älskar matlagning, bakning eller hudvård! :)
 
OBS! Vill be om ursäkt för fotona / layouten! Min blogg strular verkligen, så jag ser nästan inte vad jag skriver.
Sidan jag är medlem hos, och fått prova denna visp från heter Trybe! :)